İhracat Pazarlama ve Müşteri İkna Yöntemleri
Dersin Amacı
Aydın Sanayi Odası olarak hedefimiz; bu program ile üye firmalarımıza farklı bir bakış açısı kazandırarak ihracatta başarılı olmalarını sağlamaktır.
Eğitimin Hedef Kitlesi
Dış ticarete yeni başlayacak olan ya da ihracat yapan firmaların;
Dış ticaret satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları ile orta ve üst düzey yöneticileri
Dersi Veren Eğitmen
AYSO Dış Ticaret Danışmanı Fahrettin Koşan
Dersi Veren Öğretim Elemanı
20 Ağustos – 22 Ağustos 2024 (17.00-20.00)
AYSO Eğitim Salonu
Eğitim kontenjanı 20 kişi ile sınırlıdır.
Eğitimin İçeriği
Potansiyel Alıcılarla İş Yapmaya Hazır mıyız ?
İhracat Yolculuğu Sürecinde Neler yaşayacağız ?
Hangi Ülkelere Ürünümüzü Satmalıyız ?
Hedef Alıcıların Araştırılması Nasıl olmalı ?
TradeMap gümrük verilerine göre ürünlerimizi Hangi Hedef Ülkeler alım yapar ?
Global Pazardaki Gerçek Alıcıları Nasıl Bulabiliriz ?
Yurtdışındaki Rakiplerimizin Kimlere Sattıklarını Nasıl görebiliriz ?
Yurtdışı Hedef Alıcıların bizim ürünlerimizi tercih etmesi için Neler Yapmalıyız ?
Resimli Fiyat Teklifi ve Proforma Nasıl olmalı ki Alıcılarımız etkilensin ?
Firma ve ürün tanıtımlarımızda Alıcıların beğeneceği Facebook, Instagram sayfaları ile Youtube videoları Nasıl olmalı ?
Hedef Alıcıların E-mail adresleri Nasıl bulunur ?
Ürün kataloğumuzun, web sitemizin, sosyal medya hesaplarımızın (Facebook, Youtube, Instagram) linklerinin olduğu Alıcı firma ve yetkilisi adına göndereceğimiz bir Outlook tanıtım mailimiz Nasıl olmalı ?
Gerçek Alıcıların olduğu 500 farklı mail adresine ayda 2 kez farklı ürün tanıtım föyleriyle toplu mail “Mailchimp” ile göndererek mailimizle ilgilenen firmaları görebiliriz ?
Alıcı ile yazışmalarda Nasıl bir yol izleyeceğiz ?
Tercih edilen Ödeme Yöntemleri Hangileridir ?
Adım Adım İhracat Aşamaları – Yapılacaklar Listesi
FCA-Aydın ? FOB-İzmir ? C&F-NewYork ? Sevk şekillerine göre Alıcıya fiyat teklifi hazırlarken Nelere dikkat etmeliyiz ?
NOT
Eğitime katılan katılımcılara ‘’Hedef Ülkeler’’(2.Adım) ve ‘’Global Pazardaki Potansiyel Alıcılar’’(3.Adım)ın tespit edilmesi hizmetleri rapor halinde firmalarımıza sunulacaktır.