İhracat Pazarlama ve Müşteri İkna Yöntemleri

Dersin Amacı

Aydın Sanayi Odası olarak hedefimiz; bu program ile üye firmalarımıza farklı bir bakış açısı kazandırarak ihracatta başarılı olmalarını sağlamaktır.

Eğitimin Hedef Kitlesi

Dış ticarete yeni başlayacak olan ya da ihracat yapan firmaların;
Dış ticaret satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları ile orta ve üst düzey yöneticileri

Dersi Veren Eğitmen

AYSO Dış Ticaret Danışmanı Fahrettin Koşan

Dersi Veren Öğretim Elemanı

20 Ağustos – 22 Ağustos 2024 (17.00-20.00)
AYSO Eğitim Salonu
Eğitim kontenjanı 20 kişi ile sınırlıdır.

Eğitimin İçeriği

Potansiyel Alıcılarla İş Yapmaya Hazır mıyız ?

İhracat Yolculuğu Sürecinde Neler yaşayacağız ?

Hangi Ülkelere Ürünümüzü Satmalıyız ?

Hedef Alıcıların Araştırılması Nasıl olmalı ?

TradeMap gümrük verilerine göre ürünlerimizi Hangi Hedef Ülkeler alım yapar ?

Global Pazardaki Gerçek Alıcıları Nasıl Bulabiliriz ?

Yurtdışındaki Rakiplerimizin Kimlere Sattıklarını Nasıl görebiliriz ? 

Yurtdışı Hedef Alıcıların bizim ürünlerimizi tercih etmesi için Neler Yapmalıyız ?

Resimli Fiyat Teklifi ve Proforma Nasıl olmalı ki Alıcılarımız etkilensin ?

Firma ve ürün tanıtımlarımızda Alıcıların beğeneceği Facebook, Instagram sayfaları ile Youtube videoları Nasıl olmalı ?

Hedef Alıcıların E-mail adresleri Nasıl bulunur ?

Ürün kataloğumuzun, web sitemizin, sosyal medya hesaplarımızın (Facebook, Youtube, Instagram) linklerinin olduğu Alıcı firma ve yetkilisi adına göndereceğimiz bir Outlook tanıtım mailimiz Nasıl olmalı ?

Gerçek Alıcıların olduğu 500 farklı mail adresine ayda 2 kez farklı ürün tanıtım föyleriyle toplu mail “Mailchimp” ile göndererek mailimizle ilgilenen firmaları görebiliriz ?

Alıcı ile yazışmalarda Nasıl bir yol izleyeceğiz ?

Tercih edilen Ödeme Yöntemleri Hangileridir ?

Adım Adım İhracat Aşamaları – Yapılacaklar Listesi

FCA-Aydın ? FOB-İzmir ? C&F-NewYork ? Sevk şekillerine göre Alıcıya fiyat teklifi hazırlarken Nelere dikkat etmeliyiz ?

NOT

Eğitime katılan katılımcılara ‘’Hedef Ülkeler’’(2.Adım) ve ‘’Global Pazardaki Potansiyel Alıcılar’’(3.Adım)ın tespit edilmesi hizmetleri rapor halinde firmalarımıza sunulacaktır.