E-Belge İşlemleri

Değerli Üyemiz,

Online belge alma ve aidat ödeme sistemine sadece oda kayıt aşamasında ya da bilgi güncellemesi yaparak verilen Yetkili kişiye ait cep telefonu numarası aracılığıyla kayıt yapılabilmektedir. Sisteme giriş şifresi tarafınıza SMS ile ulaştırılacaktır. Kayıt işlemi bir defaya mahsus olmakla birlikte, daha sonraki seferlerde sisteme giriş işlemi kayıt anında belirttiğiniz e-posta adresi ve sms ile gelen şifrenizle giriş yapılabilecektir.

Eğer firma yetkilisi telefonu bulunamadı şeklinde bir hata alırsanız, bilgi güncellemesi için dilekçeyi (Müracaat dilekçesi) aşağıdaki mail adresine göndermeniz gerekmektedir.

Bilgi güncellemesi desteği için;

Olcay ALICI
Muhasebe ve Sicil Sorumlusu
0 256 231 04 04 / 1007
info@ayso.org.tr

SİSTEME GİRİŞ İÇİN İLK ÖNCE LÜTFEN ÜYE OLUNUZ!!!

ÜYE OLMA İŞLEMLERİ

 –> ONLİNE BELGE VE ÖDEME SİSTEMİ İÇİN TIKLAYINIZ <–

Sisteme yeni girecekler için öncelikle üye olunması gerekmektedir. “Üye Ol” butonu ile yeni üye olma işlemine başlanır.

Üye Ol” butonuna tıkladıktan sonra karşımıza gelen ekranda Aydın Sanayi Odası seçildikten sonra istenilen bilgiler sistemdeki bilgiler ile aynı olarak (ortaya vergi numarası, alt kısma yetkilinin TC numarası) doldurulur. Bilgiler girilip ‘Doğrula‘ butonuna basıldıktan sonra sistemde kayıtlı olan firma yetkilisinin cep telefonuna doğrulama mesajı gelecek ve o mesajda ki bilgi girildikten sonra sisteme giriş için kullanılacak kendinize ait mail adresi ve şifre ekranı çıkmaktadır.

Sistemde kayıtlı telefon numarasına gelen onay kodu ilgili alana girilir. (Bu aşamada üstteki numaranın doğru numara olup olmadığı kontrol edilmelidir)

Onay kodunun girilmesinden sonra gelen bu ekranda bundan sonraki girişlerde kullanılacak kullanıcı adı ve şifre belirlenir. Kullanıcı adı olarak kendinize ait bir e-mail adresi girmeniz istenir. Şifre ise kendinizin belirleyeceği en az 6 karakterden oluşan bir şifre olmalıdır.

Üyelik aşaması böylece tamamlanır ve üye giriş ekranına dönülür. Bu ekranda bilgilerin girileceği üst kısma üye kaydı yapılırken verilen mail adresi alt kısma ise şifre girilerek ‘Giriş Yap’ butonuna tıklanır.

Aşılan ekranın sol üst kısmında bulunan 3 çizgili buton tıklanarak online işlem menüsüne ulaşılır. Bu menüde belge talebi, daha önceden talep edilen belgelerin takibi ve online borç Sorgulama/Ödeme alanları bulunur. Belge talebinde bulunmak için Yeni Belge Talebi seçeneği tıklanır.

Açılan alanda ‘Belge Adı’ sekmesi altında bulunan belgeleri Türkçe/İngilizce olarak alabilirsiniz. İstenilen belge seçildikten sonra Teslimat Şekli kısmı ‘7/24 E-İmzalı’, Belge Adedi kısmı da ‘1’ olarak seçilmelidir.

Bu seçimler yapıldıktan sona sırasıyla Ekle ve Ödeme Yap butonlarına basılır. (Online belge ücretsiz olduğundan herhangi bir ücret talep edilmeyecektir. Ancak belgenin hazırlanabilmesi için ‘Ödeme Yap’ butonuna basmak zorunludur.)

Belgeniz başarılı bir şekilde oluşturuldu’ mesajından sonra yine sol üstte bulunan üç çizgili menü tuşuna basılarak aşağıdaki ekrana ulaşılır. Buradan ‘Belge Talep Takibi’ seçeneğine tıklanır.

Sonraki ekranda talep edilen belgeler görüntülenir. Belgenin üzerine 1 kez tıkladıktan sonra altta bulunan ‘Görüntüle’ butonuna basılarak belgeye ulaşılır. Açılan pencereden belgeninçıktısı alınabilir ya da PDF formatında bilgisayara kaydedilebilir.

Online Belge sistemi kullanılırken unutulmaması gereken nokta, online belge talebinde bulunan firmanın Askıda olmaması ve odamıza geçmiş dönem Aidat Borcu bulunmamasıdır.
Bu durumda belge oluşturulması aşamasında ekrana hata mesajı gelecektir.
Üyelerimiz oda aidat borçlarını aynı sitem üzerinden ödeyebilirler.