AYDIN
SANAYİ ODASI

İhracat Pazarlama ve Müşteri ikna Yöntemleri

Dersin Amacı

Aydın Sanayi Odası olarak hedefimiz; bu program ile üye firmalarımıza farklı bir bakış açısı kazandırarak ihracatta başarılı olmalarını sağlamaktır.

Eğitimin Hedef Kitlesi

Dış ticarete yeni başlayacak olan ya da ihracat yapan firmaların;
Dış ticaret satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları ile orta ve üst düzey yöneticileri

Dersi Veren Eğitmen

AYSO Dış Ticaret Danışmanı Fahrettin Koşan

Dersi Veren Öğretim Elemanı

22 Nisan – 24 Nisan 2024 (17.00-20.00)
AYSO Eğitim Salonu
Eğitim kontenjanı 20 kişi ile sınırlıdır.

Eğitimin İçeriği

Potansiyel Alıcılarla İş Yapmaya Hazır mıyız ?

İhracat Yolculuğu Sürecinde Neler yaşayacağız ?

Hangi Ülkelere Ürünümüzü Satmalıyız ?

Hedef Alıcıların Araştırılması Nasıl olmalı ?

TradeMap gümrük verilerine göre ürünlerimizi Hangi Hedef Ülkeler alım yapar ?

Global Pazardaki Gerçek Alıcıları Nasıl Bulabiliriz ?

Yurtdışındaki Rakiplerimizin Kimlere Sattıklarını Nasıl görebiliriz ? 

Yurtdışı Hedef Alıcıların bizim ürünlerimizi tercih etmesi için Neler Yapmalıyız ?

Resimli Fiyat Teklifi ve Proforma Nasıl olmalı ki Alıcılarımız etkilensin ?

Firma ve ürün tanıtımlarımızda Alıcıların beğeneceği Facebook, Instagram sayfaları ile Youtube videoları Nasıl olmalı ?

Hedef Alıcıların E-mail adresleri Nasıl bulunur ?

Ürün kataloğumuzun, web sitemizin, sosyal medya hesaplarımızın (Facebook, Youtube, Instagram) linklerinin olduğu Alıcı firma ve yetkilisi adına göndereceğimiz bir Outlook tanıtım mailimiz Nasıl olmalı ?

Gerçek Alıcıların olduğu 500 farklı mail adresine ayda 2 kez farklı ürün tanıtım föyleriyle toplu mail “Mailchimp” ile göndererek mailimizle ilgilenen firmaları görebiliriz ?

Alıcı ile yazışmalarda Nasıl bir yol izleyeceğiz ?

Tercih edilen Ödeme Yöntemleri Hangileridir ?

Adım Adım İhracat Aşamaları – Yapılacaklar Listesi

FCA-Aydın ? FOB-İzmir ? C&F-NewYork ? Sevk şekillerine göre Alıcıya fiyat teklifi hazırlarken Nelere dikkat etmeliyiz ?

NOT

Eğitime katılan katılımcılara ‘’Hedef Ülkeler’’(2.Adım) ve ‘’Global Pazardaki Potansiyel Alıcılar’’(3.Adım)ın tespit edilmesi hizmetleri rapor halinde firmalarımıza sunulacaktır.

1. ADIM

“İHRACAT PAZARLAMA ve MÜŞTERİ İKNA YÖNTEMLERİ” EĞİTİMİ

“Nokta Atışı İhracat” programı kapsamında “İhracat Pazarlama ve Müşteri ikna yöntemleri” eğitimi verilecektir. 

Eğitimde; geçmişte pek çok firmada yaşanmış örnekler katılımcılara anlatılarak ihracat yapmak ya da ihracatını arttırmak isteyen üye firmalarımızın ihracatta kısa zamanda başarılı olmasını sağlayacak pratik bilgiler ve ipuçları uygulamalı olarak anlatılmaktadır.

 

2. ADIM

“HEDEF ÜLKELER” in TESPİT EDİLMESİ

Firmanızın ürünlerine ait max 3 adet GTİP no’larını bize bildirdiğinizde;

Global pazarda 220 ülkenin tüm gümrük kayıtlarının tutulduğu Birleşmiş Milletlere ait TradeMap web sitesinde (ücretsiz)

 

  • Türkiye’nin son 10 yılda (2013-2022) ve son 12 ayda (Kasım 2022 – Ekim 2023) ürününüzün İHRAÇ ettiği ülkeleri; ürün miktarı (kg) olarak büyük rakamdan küçük rakama doğru yıllara göre artış ve azalışlarını tespit edip
  • Global pazarda (Dünyada) son 10 yılda (2013-2022) ürününüzü en fazla İTHAL eden ülkeleri; ürün miktarı (kg) olarak büyük rakamdan küçük rakama doğru yıllara göre artış ve azalışlarını tespit edip
  • Sizin ürününüzü En Fazla İthal eden ülkeleri tespit edip
  • Ürününüzün rekabet edebileceği pazarları araştırıp
    • Hedef ülkeleri belirleyip
       

bir rapor şeklinde size ileteceğiz.



3. ADIM

“GLOBAL PAZARDAKİ POTANSİYEL ALICILAR” ın TESPİT EDİLMESİ

Yeni Nesil İstihbarat Yöntemi ile gümrük verileri açık olan 30’dan fazla ülkeye ihracat yapan yurtdışı rakiplerimizin yapmış oldukları gümrük beyanname ve ihracat konşimentolarını yani ürününüzü satın alan Global pazardaki hedef potansiyel firmaları oluşturup

bir rapor şeklinde size ileteceğiz.